چاپ مرکزی

خدمات چاپ

چاپ مرکزی

خدمات چاپ

چاپ منحصر به فرد

همان گونه که از اسامی این دو معلوم است، چاپ هایی  کارت ویزیت با یک ویرایش از یک حالت یا اثر منحصر به فرد هستند. هنرمند تصویری  را روی  یک سطح صاف و هموار ایجاد می کند، سپس با کاغذ مرطوب آن را پوشانیده و به داخل دستگاه چاپ منتقل می کند یا این که با پشت چاپ تراکت یک قاشق یا ابزاری دیگر  یا حتی دست خود آن را مالش می دهد.


تکنیک های چاپ

 این تکنیک توسط هنرمندانی نظیر Andy Warhol معرفی و شناخته شد. برای ایجاد یک چاپ روی پرده  یا Screenprint، تصویری که از یک جسم (کاغذ، پارچه یا فیلم) قیمت چاپ بریده شده است به قسمتی از یک شبکه یا پارچه توری مشبک کشیده شده و متصل می شود. تصویر نقاشی  شده از میان پارچه یا توری  با فشار روی  صفحه کاغذ قرار می گیرد. نواحی فاقد پوشش به پارچه  قیمت طراحی اجازه می دهند تا تصویر  به داخل هدایت شود، در حالی که نواحی پوشش یافته تصویر، شکل نمی گیرند.برای آثاری که دارای بیش از یک رنگ هستند، هر یک از رنگ ها نیاز به یک پارچه یا صفحه مجزا دارند. Screenprints، Silkscreen و Serigraphyواژه های  چاپ متفاوتی هستند که برای یک پردازش  به کار می روند.


چاپ سنگی لیتوگرافی

Lithography یک فرآیند ترسیم نقشه یا طراحی (Planographic) است که در سال 1798 به وجود آمد و توسط افرادی نظیرHenri de Toulouse Lautrec، Goya، Picasso، Degas، Braque وMiro مورد پشتیبانی قرار گرفت. هنرمند یا نقاش باید برای ایجاد Lithograph از یک  کارت ویزیت رسانه روغنی مانند قلم رنگ مومی  یا جوهر چاپ مخصوص  طراحی و گراور سازی استفاده کرده و روی یک سطح سنگی  یا فلزی تصویری را به وجود آورد. در مرحله بعد، سطح  با آب  را دفع می کنند. سپس جوهر چاپگر به وسیله  یک غلتک روی سطح سنگی  یا فلزی مالیده شده و فقط  به قسمت های چرب   و روغنی می‌چسبد، مادامی که آب از بقیه نواحی سطح مذکور محافظت می کند. در نهایت،  صفحه فلزی  یا  چاپ تراکت سنگی  با کاغذ پوشانیده شده و برای چاپ یک دستگاه چاپ هدایت می شود.


چاپ تصویر روی سنگ اینتاگلو

واژه Intaglio( این تال یو تلفظ می شود) از کلمه ایتالیاییintagliare گرفته شده و به معنی حجاری و کندن استو یک تصویر به وسیله ابزار نوک تیز ( مانند چاقو یا مته) قیمت چاپ با استفاده از اسید داخل یک سطح فلزی مثل مس  یا روی کنده می شود.  صفحه  با جوهرپوشانده شده و سپس می چرخد. در منیجه فقط قسمت های کنده کاری شده حاوی جوهر می شوند. در نهایت،  صفحه و کاغذ مرطوب از قیمت طراحی میان یک دستگاه فشار می گذرند تا چاپ تصویر ایجاد شود. خانواده intaglio از فنون چاپ عبارتند از: engraving( یک خط کنده شده دارای ظاهری تمیز و مشخص است)،  drypoint(نسبت به روش قبلی دارای خطوط عمیق تر چاپ و نرم تری است)، mezzotint( حالت قلم زنی سایه روشن یا شیوه رنگ پذیری خاکستری  به مشکی را داراست)، etching( حالت سیاه قلم، مشخصه آن سطح بالا آمده است) و aquatint( فرآیند etching که در آن تصویر موزون دارای بافت هماهنگ به دست می آید).


چاپ برجسته رلیف

در این روش،  یک تصویر یک قطعه چوب یا یک سطح دیگر کشیده و سپس قطعات از سطح جدا می شوند؛ در واقع تصویر برجسته باقی می ماند. آن گاه جوه کارت ویزیت یا یک غلتک روی سطح مالیده شده و  به واسطه دست یا یک وسیله فشاری روی کاغذ منتقل می شود. نواحی بریده شده جوهر  را دریافت نمی کنند و روی تصویر چاپ شده سفید به نظر می آیند. چاپ های برجسته به واسطه کنتراست و هم سنجی تاریک و روشن مشخص می شوند. فنون اولیه برجسته کاری  یا relief شامل برش چوب  یا woodcut( ابتدایی و پایدارترین فن چاپ)، کنده کاری روی چوب  یاwood engraving( روی سطح چوب اعمال چاپ تراکت می شد و دارای دقت و جزئیات بیشتری بود) و چاپ روی مشمعlinocut( مناسب برای نواحی وسیع تر کنتراست رنگ ها) بودند.